Pages

Subscribe:

Followers

24 February 2011

uJiaN

Rumah saya dipecah masuk.. tapi anehnya.. tiada kesan umpilan pada pintu rumah yang berkunci.. Adik-adik pon ada di rumah semasa kejadian..Tapi mereka tidur tyme kejadian tu berlaku..Dan ummi pula.. xde kat rumah ketika itu. Baba tgh kerja kat Singapore...  BEG TANGAN ummi HILANG!.. Dalam tu.. semestinya ade dokumen2 penting kan.. n paling sedih sekali.. sbb ummi kehilangan wang hantaran dari pihak lelaki tuk adek saya.Termasuklah duit untuk membayar apa-apa yang patut tuk majlis tu nanti. n majlis perkahwinan tu hanya tinggal 3 minggu lebih lagi dari sekarang.. tapi xsangka perkara ni berlaku... Ye... saya tau... kami sekeluarga kene redha.. tapi dalam masa yang sama.. saya berharap sangat agar orang yang telah mengambilnya..memulangkan kembali beg tu.. walaupon saya.. sudah pasti harapan tu tidak ada sama sekali.. Jarang sekali berlaku perkara seperti itu..

Hari ni.. genap seminggu selepas kejadian tu.. dan saya lihat.. banyak perubahan pada ummi.. Ummi semakin tertekan.. dan yang pasti.. ummi seakan hilang semangat...tidurnya terganggu. Tapi ummi tetap kuat.. Ya Allah..tabhkan hati kami.. dan baru2 ni..dapat  berita .. adek perempuan bongsu saya ditahan di wad.. coz of DENGGI! kami di JB... die di KL... YA ALLAH.. sembuhkanlah die. Satu persatu ujian. entah apa pula lepas ni.. teringat hadis Nabi " Tidaklah seorang Mukmin itu ditimpa sakit, letih, demam, sedih hingga kekhuatiran yang mengusiknya, melainkan Allah mengampuni kesalahan-kesalahannya”. ..Ya.. semoga kami tabah..dan moga ujian ini adalah penghapus dosa-dosa atas kelalaian kami sendiri... Aminnnnn...

k laa.. setakat ni.. mohon didoakan yaa.. :)

****  ~ Allah tidak akan membebani hambaNYA melainkan kesanggupan hambaNYA untuk menempuh ujian itu ~

0 comments:

Post a Comment