Pages

Subscribe:

Followers

12 January 2011

Pengalaman Pertama - 11-1-11

Salam...

Sepanjang hari ini...sempena cuti Hol Almarhum Sultan Johor ni...saya memenuhi masa cuti dengan menjaga si kecil bernama Shah Rayqal Haziq yang baru berusia 53 hari.. Excited sangat dapat jaga die! hehe.. bergilir-gilir dengan ummi.. Xtau saya nk gambarkan macam mana..yang pasti..saya benar benar teruja dengan kehadirannya dalam keluarga kami..sampai merajuk ngn ummi...kalau xdapat jaga die..hehe..
~HaziQ~

1stly.. saya seronok sebab dapat layan kerenah die.. setakat ni, Haziq xbanyak meragam.. biase lah.. kalau baby menangis..sama ada lapar..sakit atau pon nk membuang! hehe..Ini pengalaman pertama saya menjaga baby. kalau sebelum2 ni.. setakat bergurau senda je n dan untuk seketika je.. tapi kali ini, saya betul-betul merasainya sendiri..Bagaimana keadaan seorang ibu apabila tak lena tidur .. berjaga malam untuk membesarkan seorang anak... Letih.. tapi tetap dikuatkan kudrat.

Si Haziq ni.. ble nk tido.. nk kne pangku.. dodoi2.. kalau letak atas tilam n dodoi.. die xsuke!n die xkan tdo! hoho.. Haziq ni sangat2 manja!.. Ble kne pangku.. terus je lelap..Lepas tu.. bila die lapar.. die akan muncungkan mulut tomey die tu.. maknenya nk susu la tu!!~ hehe.. Ape-ape pon.. Haziq ni mmg sangat comel!!

Shah Rayqal Haziq ni..sangat2 bertuah sebab die ade 3 orang nenek.. 3 orang atok n of coz la uncLe2 n auntie2 yang ramai! hehe.. jadi rebutan semua orang ! hoho... Shah Rayqal Haziq.. besar nanti.. jadi anak soleh ye.. Jadilah insan kebanggaan Mummy, Daddy, Auntie, Uncle, Atok n Nenek ye..

Haziq wif Mummy n Daddy!~ 

p/s : Selain happy pasal Haziq ni.. there's sumthg make me happy too.. tapi xberani nak cte! hoho...

0 comments:

Post a Comment