Pages

Subscribe:

Followers

31 July 2010

RiNdU

Entahkan mengapa, biar ringkas bicara nya, seribu kesan di hati..


"Assalamualaikum," sana.


"Wa'alaikumussalam. Ada apa?" sini.

"Terasa macam nak cakap dengan seseorang," sana.


"Pasal apa?" sini.


"Sibuk ke? sana.

"Agak," sini.

"Ok," sana.


"Allah kan ada," sini.

"Tahu," sana.


"Allahlah tempat mengadu," sini.


"Ya baik," sana.
"Bangun. Malam ni. Jom sama," sini.


Senyap. Ada tangis di situ.

"Kan bagus kalau ade di sini," sana.
"Tak bagus pun," sini.



"Kenapa?" sana.

"Orang kata ukhuwah tu lebih manis bila jauh," sini.


"Bila dekat asyik nak gaduh," sana.

Tergelak dalam sebak.


"Rindu sebenarnya," sini.

"Kenapa tak cakap?" sana.

"Saje. Nak didik sabar. Ada ujian yang jauh lebih besar tak lama lagi," sini.

Sana senyap.

Sini senyap.

Dan titis itu tumpah juga. Berjuraian.


Terpulang pada pembaca untuk mentafsirnya..moga hati tak berbelah bahagi, Allah lah pemilik hati ini..ameen~



Tika ini...ku benar-benar sedang merindui sahabat2 ku...kami xpernah berpisah sejauh ini..walau teknologi menghubungkan..tapi kehadiran sahabat di sisi itu lebih bermakna... sahabat... ku sudah hampir menerima hakikat perpisahan sementara ini...gapailah impian... kuatkan azam..semoga terus berjaya..doaku..agar kita dapat berkumpul bersama seperti dahulu... =) 

0 comments:

Post a Comment